Matblogstoppen

Matbloggtoppen

torsdag 3. januar 2013

Megastor Kvikk-lunsj / Mega Kit-Kat

Håper dere har hatt en fin jul og nyttårsfeiring...
 
Denne sjokoladeplate ideen fant jeg på internett.
 
 
  Så nå skulle jeg prøve å lage en lignende... Var super enkelt  faktisk , når man bare har ingrediensene som skal brukes. For kjeksene ( chocowafers ) som jeg har brukt, fant jeg til slutt på europris etter å ha lete i alle slags matvarebutikker.
Og hold deg fast: Jeg brukte nærmere 1kg med sjokolade for å lage denne Kvikk-lunsjen.
 
Jeg har brukt en brødform som er 23x13cm.
Først la jeg et mønster ark ( Chocolate Transfer Sheet ) i bunnen av formen.
 
Jeg la litt smeltet sjokolade i bunn og kant sånn at arket fester seg.
Så var det å smelte ca 300 g kokesjokolade.
Ha dette oppi formen og legg kjeksene i. La det stivne litt, og deretter ha resten av smeltet sjokolade over.
La det stivne helt.
Ta sjokoladeplata ut av formen og riv av plasten fra mønster arket.
Voila, en mega Kvikk-lunsj...
 
En fin gave til en som er veeldig glad i sjokolade...
 
Ha en søt dag...
 
Hope you all had a nice Holiday...
 
This chocolate bar idea, I found on internett.
 
So I had to try to make something similar. It was pretty easy, once you have the ingredients to be used. The chocowafers that I have used, I had to look at many stores for.
And hold on tight: I used almost 1kg chocolate to create this Kit-Kat.
 
First I put a Chocolate Transfer Sheet in the bottom of a bread tin (form). I had some melted chocolate into the form so that the Sheet should stick. Then I pour 300 g melted chocolate in the form and placed the chocowafers in it. Let it harden a bit. Then pour remaining melted chocolate over.  Let it harden completely.
Remove the chocolate bar from the form and peel off the plastic from Transfer Sheet.
Voila, one mega Kit-Kat..
 
A nice gift for someone who loves chocolate...
 
Have a sweet day...
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar