Matblogstoppen

Matbloggtoppen

tirsdag 17. desember 2013

Sarah Bernhardt Christmas cookies


De gode små julekaker lager jeg hver jul. Derfor jeg kaller dem for julekaker eller kjeks om du vil. Dem er så gode, at det blir fort tomt for de her i huset. Er ikke lenge dem får ligge i fryseren :)  Ja, dem kan fryses og tiner ganske raskt.



 Enkle er dem også å lage, for jeg bruker ferdig kransekakedeig. Jeg bruker Odense sin, og den kan man få tak i dagligvare butikker. Triller deigen litt så det blir passe store kjeks, og bare kutter skiver.


Her kommer oppskriften : Kransekakedeig 400g

       Kremen : Fløte  3dl og 100g kokesjokolade

200g kokesjokolade 

210 grader  stekes 5-10 min

Kok opp fløten og sett kjelen vekk fra plata. Ha i hakket sjokolade (100g) og rør til det er helt smeltet. Settes i kjøleskap noen timer ( helst til dagen etter)

Kutt passe store skiver av deigen, ca 1 cm tykk og legg på bakeplate kledd med bakepapir. Bitene skal kun ha en "stekeskorpe". Avkjøles.

Pisk opp sjokokremen og stryk opp kremen på bitene som spisse lave hatter. Settes kjølig før de dyppes i smeltet sjokolade. Sjokoladen smeltes over vannbad.


Nytes...

Ha en søt dag...♥

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar