Matblogstoppen

Matbloggtoppen

torsdag 30. august 2012

Marmor kake / Marble cake.

Da jeg var liten synes jeg det var så gøy å bake marmor kake. Jeg ventet spent på at kaken skulle bli ferdig, så jeg kunne se hvordan mønsteret var blitt. Det er mange år siden, så jeg ville prøve å bake en igjen. Først bruker jeg lys kakerøre (vanilje) så en mørk (kakao) og tilslutt den lyse. Kan også gjøre det omvendt. Ta en gaffel og dra den igjennom hele kaken...
Smaker godt med en klatt krem eller iskrem...
Mønsteret ser ut som en mørk sko..
Klem.. 
 
When i was little,i thought it was so fun to bake marble cake. I waited anxiously for the cake should be done,to see whish pattern it had become. It was many years ago,so i wanted to try to bake one again.  First i use the light cake mix (vanilla) then the dark (cocoa) and finally the light.Or you can do it the other way. Take a fork and pull it through all the cake mix.
Tastes good with a little whipped cream or ice cream...
The pattern looked like a dark shoe...
Hugs..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar