Matblogstoppen

Matbloggtoppen

lørdag 23. november 2013

Crochet slipper


Er du glad i å hekle? Jeg har da aldri vært noen hekletype. Det eneste jeg har klart å hekle er blomster. Ikke verst bare det :)
Finnes jo så mange fine heklede tøfler på Google og You-tube.
De jeg har heklet her er etter en oppskrift av en koselig dame på You-tube.( MadeWith LoveByGlama.  Crochete slipper super easy ) Hun er så flink til å forklare, at det er en sann fornøyelse. Så til og med jeg klarte å hekle et par tøfler. Ble bittelitt store til meg, men krymper vel litt i vask.



Tøflene mine er heklet med pinne nr 6, og jeg har brukt Hexa garn 100% Alpakka. Føles som fløyel. Deilig med myke varme tøfler nå i disse kalde dager.

Blomstene er laget med en Flower loom.


Ja, nå har jeg blitt bitt av hekle basillen.
Tøfler, here I come...

Ha en søt kreativ dag...♥

P.S.  Jeg kom over en enda enklere måte å hekle tøfler på. Det er samme fremgangsmåte som tøflene over, men man slipper å sy til hælen og det blir litt finere framme ved tærne. Og stripene går tvers over.
Hekle en firkant, altså måle den fra kant til kant.  Enklere å titte på video snutten : You tube  Hectanooga 1  Basic beginner slippers or booties.


Do you love to crochet ?  I`ve never been a crochet type of a person. The only thing I`ve managed to crochet, are some flowers. Not bad just that :)
There are so many nice crochet slippers on Google and You tube.
The ones I`ve made is a recipe from a pleasant lady on You tube. MadeWithLoveByGlama. Crochete slipper super easy.
She is so good at explaining, that it is a true pleasure. So even I managed to make a couple.
I have used crochet pin # 6 and Hexa Alpaca yarn. The yarn feels like velvet.
Lovely with soft warm slippers now in these cold days.
The flowers are made from a Flower loom.

Yes, I`m bitten by the crochet bug :)
Slippers, here I come...

Have a sweet creative day...♥


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar