Matblogstoppen

Matbloggtoppen

mandag 5. januar 2015

Pmc paste on silicone mat


Godt nytt år!

Nytt år,nye muligheter!

I romjula har jeg sitte å kost meg med å lage smykker.For det meste går det i halssmykker.Men i går(eller natt)fikk jeg en ide om å prøve å smøre pmc paste over en silicone matte.Den er egentlig ment å bruke til en slags glasur som stivner og som brukes til kakepynt.
Jeg har brukt den til å pynte kjeks og sjokolade med,som er lagt ut her på bloggen.(Kjeks med sjokoladeplate og Chocolate & Sugar veil)


Jeg hadde to lag med Pmc paste.Lot det første laget tørke og så på med det andre.Så flere timer senere var jeg spent på om det ble noe av.

Voila,det gikk som smurt.Men så fragile,det smuldrer nesten istykker bare man ser på det.


Tenker det skal bli øredobber av dem.Så når jeg blir ferdig,skal jeg legge ut bilder av dem.
Blir jo litt spennende... : )

Ha en fin og kreativ dag...♥


Happy New Year!

New Year,new opportunities!

Between Christmas and New Years Eve I made jewelry.Most of the jewelry I make is necklaces.
But yeasterday(or night)I got an idea to smear some Pmc paste on a silicone mat.The mat is actually used for sugar veil and cake decorating.I have used it to decorate cookies and chocolate before.
But from now on,the green mat will only be used to make jewelry.

I had two layers of pmc paste,and let it dry for several hours.
I was excited if I could get them off the mat in one piece.And I could,but it`s very fragile.It`s literally goes to pieces just looking at it.

I will not make necklaces of them,but earrings.
So when I`m done with them,I will post pictures.

Have a nice and creative day....♥


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar