Matblogstoppen

Matbloggtoppen

onsdag 13. mars 2013

Rose tutorial

Her er en liten tutorial over rosene jeg har laget.  Det er samme fremgangsmåte som rosene i forrige innlegg, men der har jeg " bølget " kantene mer.


Først ruller jeg fire knupper av gum paste og setter en tynn blomstertråd i hver av dem. Dypper tråden først i litt spiselig lim eller vann.
La dem tørke noen timer.

Så kjevles gum paste meget tynt ( bruker litt melis så ikke pasten skal sette seg fast ) og stikker så ut roseblader. Kanten gjøres tynn og bølgete med en ball-tool oppå en skumpute.


Pensler på spiselig lim eller vann og legger bladet over roseknuppen. Jeg tar to omganger med roseblad.


Så for å binde dem sammen, synes jeg det er enklest å sette dem på en dummies ( isopor blokk )


 Bygg roseknuppene opp med flere sånne lag av roseblader.


Så settes store blader rundt knuppene til ønsket størrelse.


Jeg brukte forskjellige sorter utstikkere, måtte prøve meg frem for hva som kunne brukes.




Ha en søt dag...

Here is a little tutorial of the roses I have made. It is the same procedure as the roses in the previous post, but there I have wave (ruffle) the edges more.
First I rull four rose buds of gum paste, and put a thin floral wire in them.
Let them dry for a few hours.
Roll gum paste very thin and cut out rose petals. The edge is made thin with a ball-tool on top a shaping foam.
I brush edible glue or water on the rose buds and put on the rose petals.
To bind them together, I find it easiest to put them in a styrofoam dummies.
Then build the rose buds up with several layers of rose petals.
Then put large rose petals around the buds, to the desired size.
I used different kind of cut outs, I just had to try out what could be used.

Have a sweet day...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar