Matblogstoppen

Matbloggtoppen

lørdag 1. februar 2014

Art clay silver ring finished


Nå er ringen jeg har laget ferdig.  Dette er jo det første jeg noensinne har laget av slik metall leire,så må si jeg er fornøyd.


Nå hadde jeg da ikke verktøy til å polere,osv. Man skal visst bruke en stålbørste for å få vekk topplaget. Jeg brukte sandpapir, hmm... Skal man nok sikkert ikke bruke. Nå var da dette en prøve, for å teste ut om dette var noe for meg. Og det er det. Så etter hvert skal det bestilles mer leire og verktøy, for dette var moro.  Det eneste jeg synes er litt skummelt,er når det skal brennes ( er vel litt pingle ) Jeg brukte en håndholdt gassbrenner,en slik man bruker til å flambere med. Tror jeg skal få tak i en liten keramikk ovn,en "hot pot". 


Dette har blitt min nye hobby. Så moro å kunne lage noe i ekte sølv og gi bort i gaver. Finnes slik leire i gull også,men puh det er dyrt. Små edelstener kan man få kjøpt og sette i f.eks en ring. Så mye gøy og spennende. Her får fantasien løpe løpsk....

Ha en kreativ søt dag...♥

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar