Matblogstoppen

Matbloggtoppen

mandag 27. januar 2014

Art clay silver


Dette er det nye prosjektet jeg har vært så ivrig og nysgjerrig på i det siste, å lage sølv smykker.
Og det fra noe som ligner på leire. En grå silke-aktig masse som blir til sølv (999 fint sølv) når det blir brent.
Denne ringen er den første jeg har laget og langt fra ferdig. Den må fin pusses med sandpapir og brennes.

Jeg bestilte bare en liten klatt, 7g i første omgang. Ville teste ut først, for leiren koster.
Leiren er litt vanskelig å jobbe med faktisk. Den tørker ut ganske fort og danner sprekker.Så alt er ikke alltid så enkelt som det ser ut. Blir jo litt stresset når man må raska på :)  Denne leiren skal visst være den man kan jobbe lengst med, uten at den tørker for fort.

Dette er helt nytt for meg, men kan si så mye som at jeg har fått meg en ny hobby.
Skal sette ut bilde av ringen når den er helt ferdig. Uansett om det blir noe ring,eller helt mislykket.

Er en bitteliten klatt igjen av leiren,etter det jeg har brukt på ringen.

Ha en kreativ søt dag...♥

Det snør og det snør...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar