Matblogstoppen

Matbloggtoppen

søndag 9. august 2015

Raw chocolate goodies


Jeg er en skikkelig søtmoms.Har alltid vært glad i sjokolade,da helst melkesjokolade smaken."Hvit sjokolade" har jeg aldri vært så begeistret for og heller ikke den mørke bitre smaken.Da må den være blandet med noe søtt.
Nå er det lenge siden jeg har kjøpt ferdig sjokolade.Jeg lager den heller selv og det er så enkelt.(Prøver jo å være litt sunnere:)Og det smaker ganske så godt,så nå kan jeg unnvære de gamle gode sjokoladene.Iallefall for en god stund.


Det er jo også gøy å eksperimentere litt og spennende å smake når godisene er ferdige.
Disse sjokoladebitene er iblandet peanøtter,marshmallows og kokosflak.

(Jo mer kakaopulver i blandingen,jo kraftigere smak blir det)

ca 50 gr kakao smør
ca 1 1/2 ss kokos olje
Smeltes over vannbad

50 gr melis 
Røres godt inn i smør og olje blandingen så melisen "smelter"

50 gr kakao pulver

Alt røres godt sammen



Marshmallows (5-6stk) kuttes i små biter og blandes med peanøtter (ca.et par never fulle) og kokosflak (ca.et par never full)

Hell over sjokoblandingen og bland alt godt sammen

Ha det oppi en bakepapirkledd liten panne og sett i kjøleskap

Kutt opp i passe biter

Spis :)

Marshmallowsene er knall gode og det beste av alt er at dem er gelatin fri.Dem er også veganske og glutenfri.
Dem kan bestilles fra Iherb.Kjempebra nettbutikk med stort utvalg,og det er heller ikke noe å si på frakt kostnaden.

Ha en fin dag...♥



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar