Matblogstoppen

Matbloggtoppen

tirsdag 11. august 2015

Smoothie


I am in looove:) Jeg har blitt hekta på smoothies.Så et glass med iskald deilig sunn drikke hver morgen eller kveld,ja takk.
Å lage det er jo også "lett som en plett".Det eneste som ikke er fullt så enkelt(eller gøy)er å vaske blenderen hver gang.Tjihi....


Det er jo så mange deilige oppskrifter på smoothies,som florerer på nett og i bøker.Men tenkte å dele denne oppskriften da den er både enkel og god.Jeg personlig synes den smaker delish....

Viktig:Blåbær setter flekker.

ca2dl frosne blåbær (eller ca1dl frosne jordbær)
2 1/2dl melk (jeg bruker økologisk havremelk)
1ss solsikkefrø
1ts banan pulver
1ts granateple pulver

Sleng alt oppi en blender og bland godt.
Helles oppi glass.
Strø over noen cacao nibs.Det er nesten som å spise deilige sprø sjokoladebiter.Dem har en sterk kakaosmak.Men blander man dem med f.eks noe søtt,så smaker dem så godt.



Banan pulver er så godt å bruke,mye bedre enn rå banan som jeg synes har en litt bitter smak i seg.

Solsikkefrøene gir smoothien litt tyggemotstand.

Jeg synes smoothies er ekstra gode når dem er litt faste,så det kan spises med skje.

Jeg pleier også ha oppi et pulver som kalles kiseljord (silica)
Skal komme tilbake til det om ikke så lenge.


P.S. Om man ser etter på glasskrukka rett nedenfor lokket,ser du ansiktene?
Et som stirrer rett mot deg og et fra siden.Spooky.....

Ha en fin dag...♥











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar