Matblogstoppen

Matbloggtoppen

torsdag 23. juli 2015

Herb capsules


Jeg har brukt en del urte kapsler opp gjennom årene og alltid kjøpt dem ferdig laget.Har egentlig aldri tenkt over at man kan lage dem selv.Altså bare putte pulveret oppi kapslene og klar-ferdig....
Det skal være en del billigere å gjøre det selv,og moro er det også.


Jeg har lært en super enkel og rask måte å få pulveret oppi kapselen.Det er å "dubbe"eller "dabbe" eller hva man skal kalle det :) den lange kapsel enden fort oppi pulveret to tre ganger.Vips,så er kapselen fullt opp med pulver.
På med den lille enden og da har man en søt liten kapsel med godsaker for kropp og sjel.


Det gule pulveret er gurkemeie som skal være så fantastisk for så mye.Og de lysegrønne er oliven blad.
Å lese/høre seg om f.eks på nett om disse forskjellige urter-krydder og frukt er bra for,er et must.Det er så spennende og fantastisk at vi har alle disse nydelige "medisinene" fra naturen.


Kapslene har jeg oppi tomme krydder krukker-gjenbruk er tingen.(Dem skal helst oppbevares i mørke krukker)
Har bestillt en dings som kalles The capsules machine.Om den er så mye raskere å lage urtekapslene med,vet jeg ikke.Men jeg elsker slike duppedingser å "leke"med,så det så.....
Jeg kommer tilbake når jeg har mottatt den i posten....

Tomme kapsler kan man få fra f.eks Iherb eller Amazon.Dem er også i vegetabilsk,som jeg bruker.

Ha en fin dag...♥

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar