Matblogstoppen

Matbloggtoppen

tirsdag 16. april 2013

Knitted bowl


For flere år siden husker jeg det var så populært å stive heklede duker, til f.eks skåler.
Jeg har hatt noe rester av strikkede filler liggende og lurte på om det gikk an å lage skåler av det.  Om det går med tynne hekleduker så må det vel også bli skål av tykkere garn...
Så jeg blandet en god klatt med trelim (kan bruke vanlig hobbylim) og litt vann.
Dyppet fillene i det, og lot blandingen trekke godt inn.  Så la jeg det over en glassbolle og lot det ligge slik til dagen etter.

Da var det blitt til en skål : )

Jeg ville ha littebitt pynt på den, så jeg filtet en liten fugl og satt den på kanten. 

Måtte lage en skål til, var jo litt spennende må vite...

Fine å ha litt frukt eller godis (helst med papir på) oppi.

Ha en kreativ søt dag...

Several yers ago it was popular to stiffen crocheted tablecloths.
I`ve had some knitted pieces and wondered if it was possible to make bowls of it.
So I mixed a lot of glue and some water up in a paper cup. Dipped the knitted pieces in it and let it soak in well.  Then I put it over a glassbowl and leave it to the next day.
Then it was turned into a bowl : )

Have a creative sweet day...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar