Matblogstoppen

Matbloggtoppen

lørdag 13. april 2013

Rosettes


Rosetter er bare så fine, og jeg har fundert på hvordan jeg kunne bruke dem på kaker ( spiselige rosetter)
Jeg har prøvd ut med fondant/gumpaste, men det fikk jeg ikke til. Er sikkert noen superflinke der ute som lager dem lett som ingenting....


Jeg har min kjære Cuttlebug, og det finnes noen lekre rosette dies å få tak i. Men så var det jo det da at rispapir og sukker ark er så skjørt, og for å lage rosetter må det brettes...
Men jeg måtte jo bare ta sjansen og gjett om jeg var spent.


Den første rosetten fikk jeg ikke til, men de andre ble supre. Det var med ris papir, sukker ark kunne ikke brukes.
Så nå kan kaker pyntes med søte spiselige rosetter...

Ha en kreativ søt dag...

Rosettes are just so beautiful. And I wondered how I could use them on cakes ( edible ones )
So I tried out with fondant/gumpaste, but it was not my thing. I could not do it, but it`s probably some super clever out there who makes them as easy as that....

I have my dear Cuttlebug, and there are some lovely rosette dies to get.
But the rice paper and sugar sheets are so fragile, and it must be folded to create rosettes.
But I gived it a try...
The first rosette went to pieces, but the others was superb.  It was with rice paper, couldn`t use sugar sheets.
So the cakes can be decorated with edible rosettes...

Have a creative sweet day...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar